måndag 2 mars 2015

Naturskola på Hunneberg - flera perspektiv!


Ett sista inlägg från vårt besök på Kungajaktsmuséet.
Barnen fortsätter att delge sina egna tankar och erfarenheter:

Jag tycker så mycket om den här kaninen. Den har min favoritfärg - vit. Det är lite synd om de för att de är skjutna....varför skjuter man de snälla djuren egentligen?...




 foto: Moa


Det är som att björnen pratar med kameran. 
Det är en fundersam björn som står helt still och lyssnar...


 foto: Eddie


Det här var en fin fågel!


 foto: Eddie



Det här är en riktigt cool bäver!


 foto: Mio



Det är så söt igelkotten, jag tror den äter småkryp...


 foto: Oskar



Den här bilden tycker jag är så mysig...det var varmt och skönt därinne...


 foto: Alfred



Det här är en glad bäver. Den har sååå lång svans och små ben så den kan simma bra. 
Bävrar bygger sina hus under vattnet med träd som de gnager på...


 foto: Oskar




Älgen är fin...


 foto: Samuel



Den här vargen är ledsen och ensam, jag tycker det är synd om den...


 foto: Alva


Färdigrapporterat från Kungajaktsmuséet. Gör gärna ett besök där, där finns en hel del att utforska!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar