onsdag 28 augusti 2013

Att våga...


"Hej! Mitt namn är Marie-Louice Zainali, förskollärare och ateljerista i vår stad, och jag har en idé..."

Så inleddes min projektbeskrivning som jag formulerade och "hällde" över hela kommunledningen i Trollhättan. Tror jag läste igenom mitt dokument säkert hundra gånger innan jag tryckte på skicka-knappen. "Det må bära eller brista, JAG tycker att det här är en bra idé så kanske att NÅGON annan tycker det samma..."

Det visade sig inom loppet av några veckor att det var FLERA som gillade idén.

Så nu sitter jag här, som projektansvarig för "Jag vill visa dig..." Med tusen bollar i luften och lika många fjärilar i magen, men ändå ganska lugn för jag vet att det finns människor runt omkring som tror på det här och som mer än gärna vill vara med och tänka, delta, stötta och hjälpa.

Ibland nyper jag mig i armen för att försäkra mig om att det verkligen är sant. Det är en fantastisk möjlighet jag fått, att genomföra det här projektet, så nu är det upp till bevis som gäller!

Planeringsarbetet har pågått i dryga tre veckor nu och det är dryga två veckor kvar till "skarpt läge".
Det är ett oerhört intensivt arbete med tankeverksamhet, möten, samtal, formulär, presentationer, problemlösning, bokningar, inköp och allt vad det innebär. Och jag lär mig. Hela tiden. Är inte det fantastiskt?

vilken tur att jag vågade!

1 kommentar:

  1. Ja... Vilken tur att du vågade Marie-Louice!
    Tycker det känns spännande att få vara med på denna resan på nära håll!
    Du vet var jag finns!!! Lycka till!
    Anette

    SvaraRadera